Dzień Simargła i Pierwsze Rusalie

Simargł to Bóg Ognia, którego Święto przypada właśnie dziś.

Michał Cichocki

Zamieniał się on w płonącego, skrzydlatego wilka, który topił ostatnie śniegi na polach.

 

Za to od 16 do 22 kwietnia budzą się Rusałki, wychodzą na brzeg, a dziewczęta świętują tańcząc i bawiąc się wokół brzóz. Na brzegach jezior i rzek zostawiają także Rusałkom podarunki aby te Wodne Boginki zbytnio się nie rozzuchwaliły i nie wchodziły do domów. I to w nich, w oknach i w drzwiach należy powiesić pęczek piołunu. To jak? Spróbujesz?



Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze