Równonoc Jesienna

Za nami Równonoc Jesienna. Noc pełna magii, także i u mnie... Dzień i Noc… równe sobie… Równowaga…

Szybciej niż bym chciała, nadszedł czas gdy dni stają się coraz krótsze, a zwierzęta i rośliny przygotowują się do zimy. Za to my zaczynamy obchodzić święta obfitości i urodzaju 😊

Jabłka, gruszki, śliwki, winogrona, dynie… to właśnie teraz dojrzewają i są najsmaczniejsze. Zobacz jak to się dzieje… „Dojrzałość na cienkiej granicy rozkładu oraz śmierci, które są nieuchronne”. Liście na drzewach zmieniają kolor by je w końcu zrzucić… 



To idealny moment i dla nas, dla naszego rozwoju. To czas by się sobie przyjrzeć, przyjrzeć temu jak podążamy w kierunku własnych celów i czy jesteśmy przygotowani na trudności, które zawsze spotykamy na swojej drodze. Czy jesteśmy ich świadomi, czy będziemy potrafili zaakceptować i po pierwszych emocjach wyciągnąć z nich wnioski, a nie od razu się poddawać.  

Jesień to też czas pamięci i czas odwołania się do mądrości naszych przodków. To duża okazja by zaakceptować część cyklu w którym się znajdujemy, jeśli wciąż mamy z tym problem.

Szybciej niż bym chciała… Nadchodzi czas złotych i kolorowych liści, mglistych poranków, ciepłych koców, gorących herbat z sokiem malinowym, oraz długich wieczorów przy świecach z audiobookiem w tle. Przynajmniej dla mnie 😉

„Panie już czas. Tak długo lato trwało.

Rzuć na zegary słoneczne Twój cień i rozpuść wiatry na niwę dojrzałą.

Każ się napełnić ostatnim owocom;

Niech je dwa jeszcze ciepłe dni opłynął

Znaglaj je do spełnienia i wpędź z mocą ostatnią słodycz w ciężkie wino.

Kto teraz nie ma domu, nigdy mieć nie będzie.

Kto teraz sam jest, długo pozostanie sam i będzie czuwał,

czytał, długie listy będzie pisał i niespokojnie tu i tam

błądził w alejach, gdy wiatr liście pędzi.”

- Reiner Maria Rilke, Dzień jesienny

Pięknej Jesieni dla nas wszystkich! I niech czas zwolni, niech tak nie gna… 



Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze