Czereśnie i Poziomki

Wracam z krótkimi wpisami o właściwościach naszych sezonowych owoców i warzyw 😉

 


CZEREŚNIE podobno przywiózł do Europy jeden z rzymskich cesarzy, a zdobył szczep podczas jednej ze swoich wypraw wojennych. Ja je uwielbiam 😊 Nie wyobrażam sobie lata bez nich 😉 Mają mnóstwo witaminy z grupy B, są bogate w karoten (tego nie wiedziałam) i podobno dobrze działają na serce. Na moje na pewno 😉 Nie wiedziałam także, że zawierają więcej jodu niż ryby morskie, co dla mnie jest doskonałą wiadomością, bo ryb nie lubię 😉 Można z nich robić przetwory, a w magii drzewo czereśniowe przyciąga miłość 😉 Za to przytulanie do nich dodaje wiary w siebie i uspokaja.

 


POZIOMKI… I ich nie zabrakło w naszym ogródku 😉 Są także bogate w witaminy oraz składniki odżywcze. Ich liście mają właściwości przeciwpasożytnicze, wspomagają odchudzanie i przyspieszają gojenie ran. Warto dodawać je do letnich sałatek 😊  Poziomki są także wykorzystywane w rytuałach ochronnych, wspomagają płodność 😉

 




Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze