Flirtujesz z życiem?

Praca nad sobą, praca zawodowa jako zabawa? Niemożliwe? A jednak 😊




Jak mawiała Marion Woodman „Energia kobieca jest blisko energii zabawy. Znajduje to i rozpoznaje znaczenie, bawi się. Można pracować bardzo ciężko, ale wyjście do niej będzie takie, jak wyjście do zabawy”. (Może nie dokładnie zacytowałam, pamięć jednak złudną jest, a przyznaję… nie sprawdziłam 😉 )

Kiedy pozwalamy dziecku bawić się, wiemy, że wspomagamy jego kreatywność. Niestety… jednocześnie zakładamy, że dorosły bawiący, jest delikatnie mówiąc nie poważny. Dla tak wielu z nas, dorosłych, zabawa jest sprzeczna z pracą. Dlaczego? Przecież zabawa niesie ze sobą twórczość. To dzięki niej jesteśmy w stanie wypróbować nowe rzeczy. Potrafimy zaangażować się w to, co nieznane bez lęku i robimy to bardzo świadomie.



Bawiąc się, czujemy jak nas to wzmacnia, wzmacnia to, co robimy. Oczywiście nie chodzi mi o to by bawić się non stop, to nie tak, to nie realne, nie o to mi chodzi 😉 Dobrze wiem, że są takie sytuacje iż nie jest to możliwe i jak najbardziej jest to normalne. A jednak warto się bawić jeśli mamy do tego okazję, a tych jak się tak zastanowisz, jest całkiem sporo 😊  Przygotowując warsztat, zrób kolaż… Kiedy masz wygłosić przemówienie, przygotuj je w formie rysunków… Używaj kolorów… Zatańcz, śpiewaj, ułóż wiersz…  Baw się tym w swój własny, najlepszy dla siebie sposób. A jak go nie znasz, chociaż kiedyś jako dziecko przecież potrafiłaś, czy potrafiłeś, przypomnij sobie 😊  To w Tobie jest, tam głęboko, ukryte przez błędne przekonania, ale jest…

Ja się bawię np. robiąc zdjęcia towaru jaki mam w sklepie 😊 Tutaj... książki 😃

Świata można doświadczać w różny sposób. Musisz się tylko odważyć i przypomnieć sobie. Doświadczaj go zmysłami, doświadczaj wyraziście, doświadczaj twórczo! Przyznaj się przed sobą, co te wartości oznaczają dla Ciebie. Zakochaj się w życiu, flirtuj z nim! Zakochaj się w swojej codzienności i baw się pracując kiedy jest to tylko możliwe. A możliwości jest tak dużo, otwórz się na nie 😊 Zauważ je… 




Spodobał Ci się tekst?

  •  To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;
  •  Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 
  •  Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  
  •  Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.

Komentarze