Artyści własnego życia

Znasz historię Tolteków? Cywilizacji żyjącej do trzech tysięcy lat temu na dzisiejszych terenach południowo – środkowego Meksyku?

Ich kultura była bardzo ceniona przez, o wiele bardziej znanych nam Azteków, którzy żyli po nich i używali ich języka nahuatl. Aztekowie bardzo cenili cywilizację poprzedników za ich kulturę, sztukę, osiągnięcia w medycynie oraz religii. Toltekowie byli także doskonałymi znawcami ludzkiego umysłu. Byli bardzo kreatywni, ekspresyjni i nie tylko skoncentrowani na przetrwaniu w walce i dominacji nad innymi ludami za pomocą siły, a wręcz przeciwnie. Byli nad wyraz wykształceni i potrafili tworzyć możliwie najlepsze życie, o którym w dzisiejszych czasach tak często zapominamy. A o którym piszę od początku na blogu.

Nie przez przypadek lud ten nazywany był Toltekami. Toltek w ich języku oznacza artystę. Artystę w szerszym znaczeniu tego słowa, bo nie odnoszącego się jedynie do osoby, która maluje, rzeźbi, gra czy śpiewa. Toltekowie nauczali, że każdy człowiek jest artystą, bo każdy z nas tworzy historię własnego życia. Czyż to nie jest piękne i takie oczywiste? Czemu to zatraciliśmy?  

I tak! Powiem to głośno i wyraźnie. Toltekowie, lud o którym nie uczą nas w szkołach, nie uczą na studiach, badał bardzo dogłębnie psychologię i rozwój osobisty tysiące lat przed np. tak znanym nam Freudem. Sama dowiedziałam się o nich tak nie dawno z książki don Jose Ruiza, Meksykanina, który dzieli się mądrością Tolteków i który sprawił, że chcę jeszcze bardziej poznać tę nieznaną mi cywilizację. Tym bardziej, że dla nich, tyle tysięcy lat temu to, czego teraz dowiaduję się sama o sobie było czymś tak oczywistym i naturalnym. Zawsze warto czerpać z mądrości innych, nawet innych kultur. Bardzo się ze sobą „przeplatają”, mówią o tym samym chociaż innym językiem. Taka wiedza i włączanie jej w nasze życie, pomogą nam w powrocie na właściwą ścieżkę i pomagają znaleźć własną prawdę, o nas samych. Do tego zastanawia mnie, co się takiego stało, że mądrość dawnych cywilizacji zaginęła i teraz dopiero powoli odkrywamy to, co tyle tysięcy lat temu było znane i powszechne. I nie mam tu na myśli tylko cywilizacji Tolteków.

A Ty? Lubisz szukać, dowiadywać się, zgłębiać, odnajdywać i wcielać w życie prawdy znane wieki temu, a które z różnych powodów zatraciliśmy?  

Czy czujesz się tak jak Toltekowie? Czy czujesz się artystą swojego życia? 




Spodobał Ci się tekst?

  •  To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;
  •  Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 
  •  Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  
  •  Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.

Komentarze