Tartaletki z borówkami i budyniem

Tym razem przepis na deser przygotowany przez naszą Najmłodszą i Jej przyjaciółkę 😊

 


Tartaletki z borówkami i budyniem

Składniki:

  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 30 g cukru pudru
  • 1 żółtko
  • ¼ łyżeczki soli
  • 2 łyżki zimnej wody

 

Składniki na krem:

  • 1 budyń waniliowy bez cukru
  • 250 ml mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 200 ml schłodzonej śmietanki
  • Esencja waniliowa wedle uznania
  • Borówki

 

Składniki na ciasto dokładnie zagnieć, zawiń w folię i włóż do lodówki na ok. pół godziny.

Po tym czasie nagrzej piekarnik do 180 stopni, a schłodzone ciasto rozwałkuj po czym, wykrój krążki które umieść w odpowiednich foremkach. Nakłuj je widelcem i włóż do piekarnika na ok. 20 minut.

W tym czasie proszek budyniowy wymieszaj z mlekiem i cukrem w rondelku. Energicznie mieszając zagotuj masę aż zrobi się jednolita. Kiedy budyń będzie gotowy przelej go do miseczki, przykryj folią spożywczą i odstaw do wystygnięcia.

Wystudzoną masę miksuj dodając stopniową śmietankę i esencję waniliową. Wymieszaj dokładnie i wyłóż na upieczone ciasto.

Borówki dokładnie umyj i wyłóż na tartaletki. Podawaj schłodzone.

Smacznego!






 Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze