Radonica czyli Wiosenne Dziady

Od 24 do 30 kwietnia trwa jedno z najstarszych słowiańskich Świąt.


Podczas tego święta dziękowano przodkom za opiekę i proszono o pomoc we wszystkich dziedzinach życia. W tych dniach obowiązywał zakaz przędzenia i szycia, aby dusza nie zaplątała się w tkaninę i nie pozostała w naszym świecie. Nie wolno było także zamiatać i wylewać wody przed dom. Oczywiście w tym czasie organizowano wiele uczt dla przodków 😉 



 Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze