Okrągłe urodziny i Święto SKOWRONKA

Dzisiaj bez przepisu, nie zdążyłam spisać, bo muszę się uporać z pracą w miarę sprawnie, a to, czego nie zdołam zrobić, odłożyć na kolejne dni, bo wieczorem zaczynamy świętować okrągłe urodziny bliskiej mi osoby 😉O tym akurat więcej nie będzie, bo to takie nasze, ale za to o Święcie Skowronka, które przypada dzisiaj, owszem 😊

Foto: Michał Cichocki

Nasi słowiańscy przodkowie wierzyli, że właśnie tego dnia wraca do nas 40 różnych gatunków ptactwa. Ja co prawda widziałam już niektóre w lutym 😉 Wracając do przodków… Wierzyli oni, że pierwszymi z tych ptaków są SKOWRONKI.  Aby przyspieszyć nadejście Wiosny, kobiety piekły figurki w kształcie właśnie tych ptaszków, które zawieszały na dachach, drzewach i ogrodzeniach. Rozdawano je także bliskim, jak i sąsiadom, a przede wszystkim dzieciom, które biegały i przywoływały wiosnę śpiewając „Skowronki przylećcie, mroźną zimę zabierzcie, ciepło wiośnie przynieście”. 😊

Cudne zaklinanie ciepła 😊



 Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze