Groszek ptysiowy

Uwielbiam groszek ptysiowy! Najchętniej jem go tak po prostu, do niczego nie dodając 😉 (to znaczy jadłam, bo teraz muszę mocno ograniczać wszystko co ma w sobie mąkę pszenną). Dlatego dzisiaj wrzucam na niego wypróbowany przez nas przepis 😊

 


Składniki:

  • ·       125 ml wody
  • ·        30 g masła
  • ·        90 g mąki pszennej
  • ·        2 jajka
  • ·        Szczypta soli

 

Wlej wodę do rondelka, dodaj masło, sól i zagotuj. Przed dodaniem całej mąki możesz na chwilę zdjąć z ognia. Wymieszaj ją z wodą bardzo dokładnie łyżką i jeszcze na chwilę postaw garnek na ogień.

Gotuj jeszcze przez chwilę energicznie mieszając, aż ciasto będzie lśniące i gładkie.

Kiedy ciasto zacznie odchodzić od łyżki pozostaw do wystygnięcia. Możesz przełożyć do miski.

Kiedy ciasto przestygnie (nie czekaj aż będzie zimne. Powinno być lekko ciepłe, ale nie gorące), dodawaj po jednym jajku, dobrze mieszając.

Przełóż ciasto do rękawa cukierniczego i wyciskaj kuleczki na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Można zrobić też długie paluchy 😀

W tym czasie nagrzej piekarnik do 220 stopni (u nas termoobieg).

Piecz groszek, o kulkach tej wielkości co u nas, przez 15 minut. Najlepiej obserwuj żeby nie przypalić, bo będzie gorzki.

Smacznego! 


















Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze