Życzenia i do zobaczenia w 2024 roku

Już jutro Wigilia i kolejne dwa dni na czas dla siebie, czas dla Rodziny, czas dla Przyjaciół… Czas by spędzić go zgodnie ze swoimi potrzebami. Czas w samotności, w ciszy, lub wśród gwaru. Ja już wybrałam, w końcu po wielu latach spędzę te dni tak jak chcę (no prawie, bo niestety nie udało nam się wyjechać w Góry i na jeszcze jedną rzecz nie miałam kompletnie wpływu, bo pojawiła się jak to zazwyczaj bywa nagle, nie proszona), nie pozwalając by ktokolwiek wymuszał na mnie coś, czego nie czuję, słowami pełnymi gniewu czy szantażu emocjonalnego. Nigdy więcej nie pozwolę siebie krzywdzić, zwłaszcza pod pozorem „troski” czy "tradycji".



„Powoli uczę się, że nie muszę reagować na wszystko, co mnie niepokoi.

Powoli uczę się, że energia, której potrzeba, aby reagować na każdą złą rzecz, która Ci się przytrafia, wysysa Cię i powstrzymuje przed dostrzeganiem innych dobrych rzeczy w życiu.

Powoli uczę się, że nie będę dla wszystkich kubkiem herbaty i nie będę w stanie sprawić, żeby wszyscy traktowali mnie tak, jak ja chcę być traktowana i to jest w porządku.

Powoli uczę się, że tak bardzo staranie się „wygrać” kogokolwiek to strata czasu i energii, która wypełnia jedynie pustką.

Powoli uczę się, że brak reakcji nie oznacza, że nie mam nic przeciwko, tylko oznacza, że wybieram wznieść się ponad to.

Wybieram się na lekcję, której mi służyła i wyciągam z niej wnioski.

Wybieram bycie większą osobą. Wybieram swój spokój ducha, bo tego naprawdę potrzebuję.

Nie potrzebuję więcej dramatów. Nie potrzebuję ludzi, którzy sprawiają, że czuję, że nie jestem wystarczająco dobry.

Nie potrzebuję kłótni, kłótni i fałszywych kontaktów.

Powoli uczę się, że czasami nic nie mówienie mówi wszystko.

Powoli uczę się, że reakcja na rzeczy, które Cię denerwują, daje komuś innemu władzę nad Twoimi emocjami.

Nie masz wpływu na to, co robią inni, ale masz wpływ na to, jak zareagujesz, jak sobie z tym radzisz, jak to postrzegasz i ile chcesz wziąć do siebie.

Powoli dowiaduję się, że przez większość czasu te sytuacje nic nie mówią o Tobie a dużo o drugiej osobie.

Powoli dowiaduję się, że może te wszystkie rozczarowania są po to, by nauczyć nas kochać siebie, bo to będzie zbroja i tarcza, której potrzebujemy przeciwko ludziom, którzy próbują nas zniszczyć. Uratują nas, gdy ludzie będą próbować potrząsnąć naszą pewnością siebie lub gdy będą próbować sprawić, byśmy czuli się bezwartościowi.

Powoli uczę się, że nawet jeśli zareaguję, to nic nie zmieni, nie sprawi, że ludzie nagle mnie pokochają i szanują, to magicznie nie zmieni ich zdania.

Czasami lepiej jest po prostu zostawić rzeczy w spokoju, pozwolić ludziom odejść, nie walczyć o zamknięcie, nie pytać o wyjaśnienia, nie gonić za odpowiedziami i nie oczekiwać, że ludzie zrozumieją, skąd pochodzisz. Powoli uczę się, że lepiej żyć w życiu, gdy nie skupiasz go na tym, co dzieje się wokół Ciebie, a zamiast tego, co dzieje się w Tobie.

Pracuj nad sobą i swoim wewnętrznym spokojem, a zrozumiesz, że nie reagowanie na każdą drobnostkę, która Cię niepokoi, jest pierwszym składnikiem szczęśliwego i zdrowego życia.”

 - Stevie Flood  „Święte sny”

 

Życzę Ci dni pełnych spokoju, miłości do siebie, akceptacji i zrozumienia. Życzę Ci by te dni były takie o jakich marzysz, może nawet od dawna, a nie wymuszone błędnymi przekonaniami czy cudzymi opiniami. Niech te dni sprawią iż poczujesz, że masz kontrolę nad swoim życiem i każdy dzień spędzasz w zgodzie ze sobą bez względu na to, co myślą inni. Ważne, co TY myślisz i co TY czujesz, czego na ten moment potrzebujesz.

Pięknego czasu! Czasu z barwami, smakami, zapachami i dźwiękami. Zapachy przecież otulają ciepłem Świąt 😊 Sama pamiętam wiele z nich z dzieciństwa, wczesnego dzieciństwa. Myślę, że Ty również 😊 



Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze