Tiramisu

Kolejny bardzo smaczny deser w wykonaniu Mai z małą pomocą Taty 😉 według przepisu Danusi, czyli Polki w Toskanii. Zdecydowanie Jej książka jest u nas ostatnio hitem 😊



Tiramisu alla Daiana

Składniki:

  • ·        500 g mascarpone
  • ·        4 jajka
  • ·        Szczypta soli
  • ·        4 łyżki cukru
  • ·        Biszkopty
  • ·        100 ml kawy espresso
  • ·        50 ml Martini (u nas był likier kawowo mleczny)
  • ·        150g gorzkiej czekolady

Oddziel białka od żółtek. Do białek dodaj szczyptę soli i ubijaj na sztywną pianę. Do0dawaj stopniowo po łyżce cukru i nadal ubijaj.

Żółtka wymieszaj z mascarpone na gładką masę i delikatnie mieszając dodawaj masę serową z ubitą pianą z białek, aby uzyskać gładki i puszysty krem.

Tiramisu można przygotować w pucharkach do czego zachęcam, bo masa jest bardzo puchata 😊 Spód pucharków posyp delikatnie startą czekoladą. (U nas też sporo zostało wyłożonej masy do większego naczynia, które zabraliśmy do mojego Brata 💜)

Martini wymieszaj z zimną kawą .

Do pucharków wyłóż pierwszą warstwę kremu, a na nią namoczone w kawie i alkoholu biszkopty, a na nie znów masę serkową itd.

Wierzch posyp czekoladą i udekoruj np. miętą. Smacznego! 







Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze