Pieczone warzywa na ziemniaczanym puree

Dzisiejszy przepis także pochodzi z książki „Vegano Italiano”, chociaż troszkę przez nas przerobiony 😉



Składniki:

  • ·        Kilka ziemniaków
  • ·        3 cykorie
  • ·        3 czerwone cebule
  • ·        Podgotowany kalafior
  • ·        Kilka małych, białych cebulek
  • ·        3 buraki
  • ·        2 fenkuły
  • ·        Cała główka czosnku

(Można dodać inne warzywa wedle uznania: dynie, czerwone radicchio, kapustę białą itd.)

Wszystkie warzywa wyłóż na delikatnie natłuszczoną oliwą blachę. Przypraw solą i pieprzem oraz skrop oliwą.  Wstaw do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piecz dopóki nie zmiękną. (U mnie to było to ok 25 minut). Ziemniaki ugotuj i zrób z nich puree.

Puree wyłóż na talerz i ułóż na nim warzywa, które polej sosem wytworzonym podczas ich pieczenia.

PS. My puree zrobiliśmy z masłem, ale możesz dolać do ziemniaków mleka, lub oliwę oraz posiekany rozmaryn).

Smacznego!






Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.


Komentarze