Pierniczki z miodem w kształcie choinek i dzwonków

Kiedyś, przez kilka lat miałam blog kulinarny. No może „kulinarny”, to za dużo powiedziane 😉 Po prostu wrzucałam na niego przepisy samych słodkości, które w tamtym czasie piekłam bardzo często. Później przyszedł moment „zatrzymania”… Jak się okazało zbyt długiego, bo blog zniknął, chociaż o tej samej nazwie jest zupełnie inny, również z przepisami. Przypadek? Pewnie nie 😉 Przyznaję… żałowałam, że go już nie ma… Żałowałam przepisów, zdjęć, historii przeze mnie opisywanych. Na szczęście mojemu M udało się dokopać gdzieś głęboko i odzyskałam chociaż ich część. 

Dzisiaj z racji zbliżających się „wielkimi krokami” Świąt, chciałabym się z Tobą podzielić przepisem na pierniczki, które zrobiłam wiele lat temu i które dzięki temu jak w ostateczności wyglądały, stały się także idealnym prezentem dla bliskich, a u nas dekoracją na świątecznym stole 😊 (Kilka, no może kilkanaście zostało też zjedzonych podczas robienia, ale i… później). Możesz je zrobić jako choineczki lub dzwonki, a także w różnych innych kształtach które później ozdobisz wedle uznania.

 

Pierniczki z miodem

Składniki:

  • ·      500 g mąki
  • ·        200 g cukru pudru
  • ·        200 g miodu
  • ·        120 g masła lub margaryny
  • ·        1 jajko
  • ·        1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • ·        2 łyski stołowe przypraw korzennych

Mąkę wymieszaj z sodą, wlej miód, dodaj przyprawy korzenne, cukier, miękkie masło i jajko. (Miód jeśli nie jest płynny, wcześniej podgrzej z cukrem i masłem a później przestudź przed dodaniem reszty składników). 

Zagnieć ciast. Wyrabiaj aż będzie gładkie i jednolite. Możesz od razu wykrajać pierniczki różnych kształtów oraz grubości, ale możesz je także przykryć przełożone do miski i przechowywać w chłodnym miejscu.

Piecz je w średnio nagrzanym piekarniku przez ok. 10 minut.

Dobrej zabawy i smacznego! 😊









Spodobał Ci się tekst?

·         To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;

·         Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 

·         Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  

·         Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.

 


Komentarze