Uczucia

Dzisiaj chciałabym się skupić na uczuciach 😊

Książka dostępna w moim Lawart 

Dobrze wiemy, a przynajmniej powinniśmy wiedzieć 😉 że uczucia dotyczą naszych przeżyć i pojawiają się wtedy kiedy zaczynamy myśleć o emocjach. Jednak… o emocjach w kontekście naszych doświadczeń oraz interpretacji.

Znasz to… wielokrotnie odczuwasz ich fizyczność. Szybciej zaczyna Ci bić serce, pojawia się suchość w ustach, masz wrażenie, że żołądek się ściska lub „zawiązuje w supeł”, pojawia się na ciele pot… I zdecydowanie trwają one dłużej niż same emocje. Przynajmniej u mnie 😉Oj wiem, że u Ciebie też 😊

Tak, uczucia zdecydowanie są bardzo złożone i tak często różnie się ze sobą przenikają, występują jednocześnie. Dobrze zdać sobie sprawę z tego, że nie mają one charakteru wrodzonego, więc możemy nauczyć się je rozwijać i kontrolować 😊  I jeszcze jedno, no może więcej 😉 Nie mamy wyboru czy poczujemy któreś uczucie, mamy jednak wybór czy je zauważymy 😊 Mamy wybór czy usłyszymy informacje które z niego płyną. Mamy wybór czy je przyjmiemy, czy odrzucimy.

I jeszcze jedno! Dajmy sobie prawo do uczuć i nie pozwólmy by ktokolwiek w nie wątpił, by nam mówił, że są irracjonalne, głupie czy nieżyciowe. Mamy do nich prawo jak każdy inny. Mamy prawo by czuć, cokolwiek to będzie! Dla nas jest ważne. Ważne dla naszego „tu i teraz”. 



Spodobał Ci się tekst?

  •  To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;
  •  Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 
  •  Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  
  •  Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.

Komentarze