Maliny i Jagody

 „W malinowym chruśniaku niejedna dziewczyna zapomniała o bożym świecie, karmiąc wybranego chłopca słodkimi owocami”. – „Magia naturalna” D. Agiles



Tak, MALINY to kolejny smaczny, soczysty afrodyzjak 😊 Afrodyzjak pełen witaminy C i E, potasu, żelaza, magnezu i fosforu. Przetoczę Ci też jedną z legend, czy może bardziej mitów z książki „Magia naturalna”, którą opowiadali sobie starożytni Grecy 😉



„Ongi wszystkie maliny były białe. Gdy Zeus był małym dzieckiem, chciał głośnym krzykiem, wspomaganym echem zboczy górskich, wzbudzić gniew koryfantów, kapłanów bogini Kybele. By go uspokoić, nimfa Ida, córka kreteńskiego króla Melisosa, pochyliła się, by zerwać malinę. Ciernie krzaka skaleczyły przy tym jej białą pierś, a kropla krwi spadła na owoc i od tego czasu wszystkie maliny jaśnieją piękną czerwienią…”.   Tutaj troszkę się mylono 😉 bo nawet w moim ogródku rosną przepyszne białe maliny 😊 Jednak mit bardzo ciekawy, jak wiele innych tego typu 😉



Jeśli chodzi o JAGODY (na zdjęciach borówki i jagoda kamczacka z naszego ogródka), to zawierają one przede wszystkim witaminę C i selen. Robiąc z nich sok, możesz wyleczyć biegunki. Owoce te obniżają także poziom cholesterolu w naszej krwi, niszczą wolne rodniki i wspomagają profilaktykę przeciwnowotworową. 


 



Spodobał Ci się tekst?

  •  To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;
  •  Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 
  •  Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  
  •  Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.

Komentarze