Umiejętności postrzegania społecznego cz.4/4 Odkrywca

Dzisiaj już ostatnia część 😉 Chociaż nie mówię, że kiedyś nie wrócę do tego tematu, kiedy dowiem się i wypróbuję sama czegoś nowego, czegoś jeszcze więcej 😉 

 

Odkrywca – niepomocne działania; wolałam nie ryzykować i się niczego więcej nie nauczyłam, postąpiłam impulsywnie, co pogorszyło moje życie, nie zrobiłam niczego innego niż robię zwykle, starałam się unikać ryzyka i popełniania błędów, nie zwróciłam uwagi na konsekwencję swoich działań.

Tak, myślę, że już wiesz. I w tym przypadku potrzebujemy akceptacji oraz działania. Przecież żeby nabrać wprawy w stosowaniu umiejętności odkrywcy musimy próbować różnych nowych rzeczy i zwracać uwagę na to, co się sprawdza a co nie. Inaczej nie dowiemy się co może poprawić nasze życie.

Zaakceptujmy to, że nie wszystko co robimy przyczynia się do poprawy naszego życia. W końcu każdy z nas ma jakieś złe nawyki. Każdy! Zaakceptujmy to, że próbowanie nowych rzeczy bywa stresujące i trudne, bo często musimy wyjść ze strefy naszego komfortu.

Działajmy! Róbmy rzeczy inaczej niż zwykle. Wypróbujmy nowe ćwiczenia, wróćmy do domu inną trasą niż zwykle, wypróbujmy inny sposób na cieszenie się chwilą czy dawanie czegoś od siebie itd.  Działajmy zgodnie z tym, co się sprawdza. Obserwujmy efekty własnych działań. Sprawdźmy jakie są konsekwencje tego, co zrobiliśmy inaczej niż zwykle. Zadajmy sobie pytania: Czy moje nowe zachowanie się sprawdziło? Czy w czymś mi pomogło? Jeśli nie, nie powtarzaj tego więcej, a jeśli tak, to zachowuj się w ten sposób częściej i częściej próbuj czegoś nowego 😊

I na koniec. Czy nie uważasz, że warto doskonalić te wszystkie umiejętności? U mnie się sprawdza. Robię to dzień po dniu, godzina po godzinie i wciąż odkrywam nowe możliwości które dają mnóstwo pozytywnej energii i chęci do dalszej pracy 😊 W końcu one pomagają nam budować życie wypełnione radością, przygodami, miłością 😊  Pomagają w nie uciekaniu przed zmianami, a wspierają w stawianiu im czoła 😊 I co dla mnie osobiście bardzo ważne, rozwijają elastyczną siłę, czyli pomagają w zmianie perspektywy i przełączaniu się na inny tryb, kiedy dany nie działa tak jak tego chcemy 😊

Kreujmy swoje życie, na nasz własny sposób. Nie bójmy się eksperymentować, sprawdzać, DZIAŁAĆ! Próbujmy różnych metod, a może któraś bardziej nam pomoże w zmianie tego, co nam już nie służy, w zrozumieniu czegoś, co do tej pory nie mogliśmy pojąć… 😊  Nie bójmy się rozwijać, uczyć i tworzyć swojego lepszego życia 😊



Spodobał Ci się tekst?

  •  To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;
  •  Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 
  •  Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  
  •  Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.

Komentarze