Żal… Smutek… Lęk…

Żal ma wiele warstw oraz odcieni. Smutek, ulgę, lęk, poczucie winy, wątpliwości, wrażliwość, brak poczucia bezpieczeństwa. Nasze odczuwanie świata zostaje mocno zakłócone i najczęściej zmienione. Mówią, że czas leczy rany. Sama to długo powtarzałam sobie i innym, bo chciałam w to wierzyć, ale to nie prawda. Nie zgadzam się z tym i chyba nigdy do końca nie zgadzałam, ale z jakiegoś sobie powodu powtarzałam… Tak nie jest. Czas nie leczy ran, chodzi o to co z tym czasem zrobimy. 


Żal może być zaproszeniem do przewartościowania swoich priorytetów, do zmiany w życiu.  Niektórzy rekompensują sobie go nie zmieniając niczego. Nadal  pracują, wykonują codzienne obowiązki…  Ale przecież gdy doświadczamy dużej straty, nic już nie jest takie samo i nigdy nie będzie. Dobrze jest wtedy podjąć nowe decyzje, zaakceptować fakt, ze od teraz nasze życie wskakuje na inne tory, co nie znaczy, że gorsze 😊  A żal puka do każdych drzwi. Twoich, moich.. Zdarza się to każdemu z nas, bez wyjątków. Żal nas łączy z innymi lub odsuwa od siebie. Tak czy inaczej zawsze sprawia, że zmieniamy się na zawsze. Zawsze będzie częścią naszego życia i relacji z innymi osobami. Często zadajemy sobie pytania typu dlaczego? Żal wymaga abyśmy zrozumieli co jest naszą sprawą a co należy do istoty wyższej, do wszechświata… Żal i rozpacz to bardzo trudne uczucia, ale mogą przynieść coś dobrego. Dzięki nim wracamy do przeszłości by móc ją zaakceptować. Trzeba tylko uważać by w niej nie utkwić. Ważne byśmy pogodzili się z tym co utraciliśmy i skupili na tym co zostało. By skupić się na wyborze tego by żyć chwilą i traktować ją jak wielki dar.


PS. Wyjątkowo zamiast jutro, post pojawi się w sobotę i będzie o naszym czerwcowym ogródku. Zapraszam. 


Spodobał Ci się tekst?

  •  To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;
  •  Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 
  •  Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  
  •  Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.

 


Komentarze