Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach

Do Muzeum wróciliśmy po 10 latach. I mimo iż sama wiele pamiętałam, to chętnie ponownie wszystko obejrzałam i wysłuchałam opowieści przewodniczki. Muzeum Przyrody i Techniki powstało 1 stycznia 2001 roku więc jest pierwszym Muzeum w XXI wieku 😉 Zajmuje 8h i są na nim dwa obiekty następujące po sobie chronologicznie zakładów wielkopiecowych. Pierwszy z 1841 r drugi 1899 r. Wielki Piec na paliwo koksowe, największa na świecie Maszyna Parowa, Pociągi…

Wśród atrakcji które możemy obejrzeć oraz poznać ich historię, są samochody produkowane przez byłą Fabrykę Samochodów Ciężarowych. Są wśród nich pierwszy z rodziny STAR20 oraz terenowy STAR 266R który brał udział w X Rajdzie Paryż – Dakar w 1988r. Można też obejrzeć pozostałość oryginalnego papamobile który został wyprodukowany na podwoziu STARA 660M2 na potrzeby pielgrzymki Jana Pawła II do Polski w 1979r. 😊

W jednej z hal można poznać historię paleontologii Gór Świętokrzyskich z okresu permu, triasu i jury. Naturalnej wielkości modele płazów i gadów robią wrażenie nie tylko na dzieciach. Wszystko to jest dopełnione foto panoramą i ścieżką dźwiękową. Nie tylko możemy zobaczyć jak wyglądali uwcześni mieszkańcy Ziemi, ale i możemy przyjrzeć się tropom które zostawili. Bezcenne.

Zapraszam serdecznie na stronę Muzeum http://ekomuzeum.pl/ a gdy będziesz w okolicy zachęcam Cię do jego odwiedzenia. Naprawdę warto 😊




Spodobał Ci się tekst?

  •  To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;
  •  Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 
  •  Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  
  •  Bądźmy w kontakcie, obserwuj mój blog oraz polub mnie na Facebooku i Instagramie.

Komentarze