Wolność, całkowita pewność i miłość

Czym dla Ciebie jest wolność? Czym całkowita pewność? Do skupienia się i zastanowienia nad tym,  znowu sprowokowała mnie A. Maciąg 😉 Przeczytałam uważnie co sama o nich pisała i… faktycznie. Jak się „pochyliłam” nad swoim życiem, swoimi wyborami, swoją codziennością i do mnie dotarło, że „wolnością nie jest powielanie utartych schematów, przekonań, a kroczeniem dzień po dniu dokonując swoich własnych wyborów”. Niby takie proste, a jednak tak wielu z nas, często przez całe swoje życie kroczy ścieżką wydeptaną przez innych. Dlaczego? Bo tak łatwiej, prościej, ale czy jesteśmy wtedy szczęśliwi? Ja przestałam być kiedy tylko, między innymi z powodu szantażu emocjonalnego, przestałam być sobą, zeszłam ze swojej ścieżki… A Ty? Potrzebujesz impulsu, impulsu, który wyrwie Cię ze snu…

Chcę wierzyć i nie bać się nigdy więcej mówić o tym czego chcę i czego pragnę. Chcę kroczyć swoją ścieżką, spełniać swoje marzenia a nie cudze. Nawet jeśli to są marzenia najbliższych. Chcę mieć całkowitą pewność, że to ja przyjmuję odpowiedzialność za swoje życie. Ja, nie inni! Przecież kiedy to robię, zawsze dostaję to, czego sama potrzebuję w danej chwili. Dlaczego więc tak długo robiłam coś przeciwnego? Dlaczego się w pewnym momencie życia zatrzymałam, by kroczyć drogą innych ludzi? Dlaczego na którymś etapie swojego życia zapomniałam o sobie, przestałam kochać samą siebie? Przecież rodzimy się po to, by  kroczyć swoją, wybraną przez siebie ścieżką życia. Przecież ta wybrana przez nas,  jest tą jedyną, wyjątkową przeznaczoną tylko dla Ciebie – dla mnie. Jesteśmy wyjątkowi, nie ma drugiej takiej osoby jak Ja czy Ty. Kochajmy siebie, akceptujmy swoje potrzeby, swoje gorsze dni.  Nie porównujmy się z innymi, bo każdy z nas jest inny i każdy z nas jest na innym etapie życia, swojego rozwoju. Popełniajmy błędy i wyciągajmy z nich wnioski. Słuchajmy innych, ale ostateczne decyzje podejmujmy sami, w zgodzie ze sobą. To takie proste, a zarazem bardzo trudne, zwłaszcza kiedy przez lata zatraciliśmy gdzieś siebie. Bardzo trudno wrócić jest na własną drogę, ale jak najbardziej jest to możliwe. Wybór należy do nas.

Nie możemy zapominać, że żyjąc dla innych, kierując się cudzymi potrzebami, robiąc wszystko by sprostać oczekiwaniom otoczenia nie żyjemy swoim autentycznym życiem. Nawet jeśli z pozoru mamy wiele, tak naprawdę nie mamy nic.

Pamiętaj! Prawdziwa wolność jest również wolnością od potrzeby robienia wrażenia na innych. Ważne jak Ty czujesz się w swoim życiu, w swojej pracy, w sobie. Nie inni. Tylko TY.



Spodobał Ci się tekst?

  •  To teraz czas na Ciebie 😊  Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie;
  •  Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka; 
  •  Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z   innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją   pracę;  
  •  Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

 

Komentarze